roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 1 - Vertrek vanuit het kleine kikkerlandje

De grote dag is aangekomen, echter kon Stephan zoals gewoonlijk weer moeilijk uit bed komen. Wendy, een vriendin van ons, bracht ons naar Schiphol. Aangezien we online hadden ingecheckt, wat echt super handig is, konden we meteen onze bagage afgeven. Vervolgens gingen we door de douane en stonden na een half uur al bij de gates. De vlucht naar Londen verliep allemaal heel vlot, de piloot heeft zelfs nog 2 rondjes boven Londen gemaakt aangezien we te vroeg aan kwamen en er nog geen landingsbaan beschikbaar was. Aangekomen in Londen liep ook alles zeer vlot, we zouden 1,5 uur de tijd hebben om over te stappen en dit was gelukkig ruim voldoende. Dit was een Boeing 777 van American Airlines. Aan boort hoefde we ons niet te vervelen. Iedereen had zijn eigen multimedia-schermpje waarop je films en series kon kijken, muziek kon luisteren en er stonden zelfs spelletjes op. Er was zelfs een stroom aansluiting zodat je op je laptop kunt werken. Dit is ook handig als je een reisblog wilt bijhouden J. Ook was het drinken (en twee maaltijden) gratis op deze vlucht, dus om alvast aan Amerika te wennen heeft Stephan al een liter cola en pizza naar binnen gewerkt.

In New York begon de ellende. Onze vlucht kwam iets te laat aan. We hadden 2 uur de tijd om onze vlucht te halen, moet lukken zou je zeggen. Totdat we de zaal voor de paspoortcontrole binnen liepen. Hier stond een mega-rij en halverwege de rij bleek dat het personeel het genoeg vond voor vandaag. De dienst liep tot 16:00, dus ja om 15:45 moet je dan toch stoppen. Toen waren er nog maar twee balies open en dat schoot dus totaal niet op. De mensen achter zeiden al tegen het personeel dat ze hun vlucht moesten halen, maar er was niets aan te doen en om 16.00 uur zou de nieuw dienst beginnen. Wij (met name Kim) begonnen al flink te stressen, want onze vlucht vertrok om 16.35 uur en we moesten ook nog de koffers ophalen,weer inleveren en naar de gate. Uiteindelijk heeft Kim er nog voor gezorgd dat een paar mensen ons voorlieten en ging Stephan in volle vaart naar de kofferband. Maar waar bleven onze koffers? Het vliegtuig was toch al om 3 uur geland. Tot overmaat van ramp hoorden we dat het luik met koffers niet openging en dat ze er daarom niet waren, onze laatste hoop om de vlucht te halen was nu weg.

Kort daarna volgden toch de koffers en moesten we deze afgeven bij de bagage drop. Daar werd bevestigd dat we te laat waren voor de vlucht van 16.35 uur en een nieuwe vlucht gezocht. We konden mee met de vlucht van 18.00 uur met Delta, dat viel mee. Wel adviseerden de vrouw achter de balie ons om zo snel mogelijk naar de incheckbalie van Delta te gaan, want dit was aan de andere kant van het vliegveld. Zo gingen wij dus in een sprint met onze koffers naar de Airtrain, dit is een metrolijn tussen alle terminals. Aangekomen bij Delta stond er weer een mega-rij, maar gelukkig vroeg een vrouw waar we naartoe moesten en zodoende mochten we voor. Uiteindelijk waren we ruim om tijd bij de gate, maar toen bleek dat de vlucht vertraging had (30 min). Vervolgens bleek dat er in New York altijd file is, want we stonden ruim een uur in de “file” op de startbaan. Dit kwam vanwege het slechte weer, waardoor 3 landingsbanen dicht waren. Ondertussen is Kim alvast maar gaan slapen en stegen we pas rond 20.00 uur op.

Dit was een veel simpelere vlucht (Boeing 757), helaas dit keer geen kussentjes en dekens (nu we het goed konden gebruiken, brr wat was het koud). We kwamen pas rond half 11 aan op het vliegveld. Na geduldig te hebben gewacht bij de band met koffers, vonden we het toch wel erg lang duren voordat onze koffer kwamen. Toen een medewerker van het vliegveld de resterende koffers ging pakken, sloeg de paniek toch wel toe (daar kwamen de oh nee’s van Kim). Onze koffers waren niet aangekomen, (oh nee, we hoopten snel te kunnen gaan slapen ), toen zijn we dus maar meteen in de rij gaan staan bij de Delta Bagage Claim. Nadat alles geregistreerd was kregen we gelukkig wel toilettasjes met tandenborstel, deo enzo. Vervolgens nog onze mooie auto opgehaald (Mazda 6) en ingecheckt in het hotel.

Wat een lange dag. Hopelijk arriveren onze koffers morgen, anders hebben we echt een probleem.

Ilke

Hoi!

Wat balen van zo'n rommelig begin in de VS zeg. Hopelijk gaat het vanaf nu beter daar.
Van de andere ant, jullie zijn er mooi wel!

xxx

Lia Arnouts

Nou gelukkig zijn de koffers terecht nog net op tijd.

Hopelijk gaat de verdere reis met wat minder stress.

Veel plezier. We volgen jullie op de kaart en het schema.

Veel liefs.

Ma en pa Arnouts

Steffie v/d Sanden

Ooow wat leuk!!
Jullie eerste verslag!!
Wel jammer van die lange rij, maargoed, de koffers zijn toch nog op tijd!!

Hélène van Dongen-van Zon

GĂ´h, Kim en Stephan, wat leuk om zo'n verslag te volgen. Ik dacht altijd; da's wel erg overdreven om anderen mee te laten maken wat je zelf meemaakt. Maar het is toch erg leuk!
Veel plezier gewenst tijdens jullie verdere reis. We houden jullie op een afstandje in de gaten!

Groet,
Hélène

Ellen van Bergen

Hallo vakantiegangers,

Leuk om jullie verhalen te volgen via jullie site!
Ik zou ook echt in paniek raken ja.. Vlucht gemist, koffers kwijt.. Echt geen leuk begin van de vakantie maar uiteindelijk is alles nog goed gekomen.

We zullen regelmatig op jullie site kijken!
Veel plezier daar in de US of A!!

Groetjes,
Ellen en Mark