roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 17 - Monterey

Dag 17 hadden we niet veel zin om heel vroeg op te staan, dus we besloten de taken te verdelen. Kim zorgde voor het inpakken van de spullen, uitchecken en het halen van broodjes bij de Subway. Sportieve Stephan ging al hardlopend naar de parkeergarage om de auto te halen. Echter kwam hij de 2 hoogste heuvels van San Francisco tegen en heeft toch flinke stukken moeten wandelen.

Om 9 uur vertrokken we richting de kust. We reden langs de kust (Cabrillo Highway) richting Monterey. Dit is een erg mooie route! In Monterey kwamen we om half 12 aan. Dit was nog te vroeg om in te checken, dus parkeerden we in een parkeergarage vlakbij het Monterey Bay Aquarium. Eerst winkelden we nog even wat en aten een pannenkoek. Aangezien de souvenirs hier goed betaalbaar waren, moesten we weer terug naar de auto, omdat we geen zin hadden om heel de middag de spullen door het aquarium te sleuren.

Het Aquarium bleek echt groot te zijn en erg mooi aangekleed. Al was het erg druk (vooral veel kinderen), toch is het voor alle leeftijden leuk en zeker het geld waard. Eerst bekeken we een film met live uitleg over vissen in de diepzee. Monterey Bay Aquarium heeft een robot waarmee ze heel diep onder water kunnen filmen en monsters kunnen nemen. Dit zag er allemaal erg hightech uit. Pas om 5 uur hadden we alles gezien, waaronder ook het voeren van de zeeotters en het grote bassin met onder andere haaien. Ook was er een speciale afdeling met kwallen, zeepaardjes en flamingo’s, allemaal even mooi om te zien.

Vlakbij het aquarium heb je allerlei leuke winkeltjes en restaurantjes. Kim wilde deze avond graag gaan eten bij Bubba Gump, dit restaurant is geïnspireerd op de film Forrest Gump en ze serveren er dus ook voornamelijk garnalen en scampi’s. Maar omdat het nog wat vroeg was om te gaan eten, besloten we om eerst de 17 Mile Drive te gaan doen. Dit is een mooie route langs de kust tussen de luxe villa’s en 4 golfbanen. Dit is een privéweg en kost 9,50 dollar per auto. Je kreeg een brochure met alle mooie uitzichtpunten die ook met bordjes waren aangegeven. Het was een mooie route en Kim kreeg van Stephan terwijl nog wat uitleg over golf. Ook staan er overal aparte bomen, cypress genaamd. Over deze 17 mile hebben we 2 uur gedaan en hadden we honger gekregen, dus gingen we meteen weer terug naar de parkeergarage. Daar vond Stephan nog een boekje met kortingsbonnen met een bon voor een gratis voorgerecht bij Bubba Gump (nacho’s met groentes). Altijd handig.

Het eten bij Bubba Gump was erg gezellig en lekker! Kim koos voor garnalenspiesen (waren zo groot als in Nederland scampi’s) met groente en rijst. Stephan zag de scampi’s niet zo zitten en koos voor fish and chips, wel nam hij een lekkere cocktail waarvan hij de cocktailshaker mocht houden. De serveerster hield bij iedere tafel nog een quiz over de film Forrest Gump, dit was wel even lastig aangezien we allebei niet echt veel van films onthouden. Wat ook heel handig was waren de bordje. Op je tafel stonden 2 bordje. Het ene met Run Forest Run (blauw) en het andere met Stop Forest Stop (rood). Wanneer het blauwe bordje vooraanzat liepen de serveersters door, maar zodra het rode bordje vooraan zat stopte ze meteen om te vragen waarmee ze konden helpen. Dit werkte echt handig en je had nu geen probleem om een serveerster te roepen (hoewel dit in USA helemaal niet lastig is, want voor iedere 4 tafels is er één serveerster).

Inmiddels was het al laat toen we incheckten bij ons hotel Abrego. Dit is echt een luxe hotel. Bij het reisburo hadden we destijds niet veel keus in Monterey, maar er zitten hier ook gewoon Best Western hotels enz. Maar we hebben genoten van ons hotel met een hele grote tv, groot bad, grote douchekop en ruim 2-persoonsbed (eindelijk geen losse bedden!). Onze conclusie: Monterey is echt een leuke, gezellige badplaats en de moeite waard om te overnachten! Het is eigenlijk een iets luxere versie van Scheveningen (zonder grote pier dan).