roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 21 en 22 - Universal Studios en terugreis

Inmiddels zijn we weer terug thuis en alweer aan het werk, maar hierbij toch nog ons laatste verhaal over de laatste dag in Amerika en de terugreis.

Dag 21 vertrokken we ’s ochtends richting Universal Studio’s. Gelukkig stond er geen file en waren we al iets voor 9 bij de ingang. Het park was van 9.00 tot 22.00 uur open en we hadden gehoord dat je het beste vroeg kan gaan, omdat het pas ’s middags druk wordt. Dat bleek inderdaad zo te zijn. Eenmaal in het park begonnen we met de studiotour. We waren al snel aan de beurt en vertrokken in een soort treintje richting de studio’s en decorstukken. Dit was leuk om te zien en ook afwisselend aangezien er tussendoor een soort van attracties waren (King Kong waarbij de trein werd vastgezet en je in een 4d simulator terecht kwam, The Mummy waarbij je een Villa Volta-effect had en een demonstratie waarbij een overstroming werd nagemaakt). De decors zagen er van dichtbij indrukwekkend maar ook wel nep uit. We hebben onder andere New York Street, de set van Desperate Housewives en verschillende auto’s waaronder de auto van Mr Bean gezien.

De rest van de dag hebben de overige attracties gedaan: House of horror, Shrek 4d, Terminator 3d, The Simpsons the ride, Jurassic Parc en The Mummy the ride. Bij The Simpsons hebben we erg lang moeten wachten (ruim een uur), dit bleek een simulatorachtbaan te zijn. Het ging er behoorlijk heftig aan toe: je karretje bewoog zo hard dat je alle kanten op werd geslingerd. Bij Jurassic Parc en The Mummy was een rij voor single riders. Dit is aan te raden, je kan niet naast elkaar zitten, maar je bent wel zo aan de beurt. Gelukkig was het inmiddels lekker warm weer, want na Jurassic Parc waren we doorweekt (de boomstammetjes in Bobbejaanland is er niets bij). The Mummy is echt een heftige achtbaan, die eerst vooruit gaat en dan hetzelfde parcours terug achteruit gaat.

Ook hebben we verschillende shows gezien: special effects en Waterworld, dit was ook zeker de moeite waard. Rond 19.30 uur hadden we pas alle attracties gehad, het was echt een leuk park! Stephan wilde graag nog doorrijden naar het Observatory, want dit hier heb je een mooi uitzicht op de stad in het donker. Het was heel druk, dus we moesten een flink stuk lopen. We zijn hier niet heel lang geweest, want Kim had het wel gehad na de drukke dag in het attractiepark.

Dag 22 was helaas de dag aangebroken van onze terugreis. We hebben lekker uitgeslapen en geregeld dat we om 12 uur konden uitchecken in plaats van 11 uur. We waren nog wel best wat tijd kwijt met inpakken. We besloten de koelbox mee te nemen als handbaggage, als extra koffer kostte namelijk nogal wat geld. Na geluncht te hebben bij Subway gingen we onze auto inleveren. We stonden al om 2 uur op het vliegveld, terwijl onze vlucht pas om 6 uur vertrok. In die tussentijd hebben we wat spelletjes gedaan. Natuurlijk werd bij de baggagecheck onze koelbox uitgebreid gecontroleerd, maar gelukkig mocht hij mee. De reis ging best snel, maar het tijdverschil was wel echt heel vreemd. Ons horloge stond nog op 3 uur ’s nachts toen de luikjes voor de ramen opengingen, het helemaal licht was en we ontbijt voorgeschoteld kregen. Toen voelden we ons wel flink beroerd. Eenmaal in Londen moesten we doorlopen om op tijd bij de volgende gate te zijn. Eenmaal in het vliegtuig hadden we toch nog vertraging doordat het druk was bij taxiën. Drie kwartier na vertrektijd stegen we eindelijk op en rond 16.00 uur kwamen we aan op Schiphol. Het zit ons niet mee met vliegen, want op Schiphol aangekomen bleek onze bagage weer niet meegekomen te zijn! Balen dus, maar de medewerkster van de bagageafhandeling vertelde ons dat onze koffers bij de vlucht van 19.00 uur zouden zitten en dat de koffers de dag erna zouden worden thuisgebracht. Ook hier op Schiphol vonden ze het maar vreemd dat we een koelbox bij ons hadden en deze werd wederom gecontroleerd. Na nog wat file op de A2 waren we rond 19.00 uur weer terug thuis. We hebben nog best wat last gehad van een jetlag. We zijn wel pas rond 22.00 uur gaan slapen, maar waren om 4 uur alweer klaarwakker. Inmiddels zijn we weer in het goede ritme.

Bedankt nog voor het volgen van ons reisverslag en de berichtjes! En we willen nog wat mensen bedanken voor de goeie tips: Maurice voor de tips en natuurparkpas, Marielle van reisbureau Globe in Zundert voor de tips en de route, Jeanne voor de boekjes en kaarten, Johan en Lia voor de extra fotoruimte en de Reismee-reisgenoten die eerder een soortgelijke reis hebben gemaakt waarvan we de verhalen vooraf hebben gelezen.

Tot onze volgende reis!

*Update* In 2011 gaan we naar Maleisië! Je kunt ons volgen op roadtrip-2011.reismee.nl.