roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 2 - Waking up in Vegas!

’s Ochtends meteen op internet gekeken of er al nieuws was over onze koffers. We konden de status namelijk volgen op de site van Delta. ‘Geen updates’ stond er doodleuk, nu begon de paniek toch wel toe te slaan (daar kwamen de oh nee’s van Kim weer). We konden geen telefoonnummer vinden, dus we besloten zelf naar het vliegveld toe te gaan. Eenmaal daar aangekomen zagen we meteen bij de gevonden koffers een van onze koffers staan

Laughing
. Grote opluchting! Kim ging in de rij staan bij de Baggage claim en Stephan ging nog even rondkijken bij de afhaalbanden en vond daar opeens bij een willekeurige band onze andere koffer, deze was net aangekomen. Onze dag was meteen goed en we konden verder met ons programma. Als eerste zijn we naar de Wallmart gegaan om een koelbox aan te schaffen en eten en drinken in te slaan. Vooral Stephan moest erg wennen aan de warmte (zo’n 35 graden en benauwd). Daarna zijn we naar hotel Imperial Palace gegaan voor de auto collection. De eigenaar van dit hotel heeft hier voor een fortuin (de top 3 duurste auto waren tussen de 5 en de 7,5 miljoen dollar) aan old-timers staan, circa 300 stuks. Was mooi om te zien!

Imperial Palace ligt aan The Strip (Las Vegas Boulevard), dus we besloten te voet nog een aantal hotels te bekijken. Vooral het hotel The Venetian maakte veel indruk. Hier is Venetië nagebouwd, compleet met het San Marco plein, de bekende brug, terrassen en gondels. De terrassen waren binnen, het leek alsof je buiten was doordat het enorme plafond beschilderd was met wolken, erg knap gemaakt. Stephan werd iets te enthousiast met foto’s maken, want hij stond bij de ingang van het casino toen de bewaker op hem af kwam. Hij moest enkele foto’s verwijderen aangezien binnen de goktafels stonden.

’s Avonds waren we in eerste instantie erg moe (ons ritme zit nog in de war), maar wilden we nog graag een ander deel van The Strip bekijken. Dus ’s middags even een dutje in het hotel gedaan en daarna weer op pad. We parkeerden onze auto bij hotel Luxor. We hebben een flinke wandeling afgelegd, van hotel naar hotel. ’s Avonds koelt het niet af, maar je hebt wel een vestje nodig aangezien het in de hotels koud is wegens de airco. Het was erg druk op straat, voor veel mensen is het slenteren door hotels hun avondprogramma. Er is dan ook erg veel te zien, we hebben onder andere de enorme Sfinx bij het Luxor gezien, de achtbaan en het Vrijheidsbeeld bij hotel New York New York, de fonteinshow bij Belaggio en natuurlijk veel casino’s en souvenirshops (Kimberley: we hebben lepeltjes gevonden!).

Eigenlijk wilden we ook nog het attractiepark (Adventuredome) in ons eigen hotel bezoeken, maar hier hadden we toch geen fut meer voor. Morgen weer op tijd op, dus die zullen we volgende week bezoeken. Morgen weer vroeg op want dan gaan we naar de Hoover Dam en de Grand Canyon.

jeanne koevoets

Nou Kim en Stephan.

Wat een vervelende start. Maar gelukkig is alles goed gekomen en hebben jullie de koffers. Je moet van alles meemaken. Nou nu genieten en veel zien.

groetjes

jeanne
]

Jeannette Damen

Hoi Kim en Stephan,

Een heel moeilijke start zo te lezen en meteen wel erg spannend.
M
Geniet verder heel erg van jullie vakantie en leuk om het zo te kunnen volgen.

Groetjes Jeannette en André

Bas Arnouts

Heej Kim en Stephan,

Gelukkig zijn de koffers terecht! Nu kunnen jullie zonder stress en ''oh nee's'' vakantie vieren! ;)

Veel plezier!

Gr. Bas

Lieke van de Sanden

He Kim en Stephan,

Super dat jullie koffers alsnog zijn aangekomen op de goede plek! Een vakantie zonder koffer lijkt me ook één van de ergste scenario's...

Leuk dat jullie zo enthousiast bloggen, ik kijk uit naar nog meer verhalen.

Veel plezier nog!

Groetjes, Lieke