roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 5 - Monument Valley

Op dag 5 vertrokken we ’s morgens vanuit Grand Canyon Village naar Kayenta waar we Monument Valley gingen bezoeken. We reden door het Grand Canyon National Park via de Desert View Route richting de snelweg. Onderweg zijn we nog gestopt bij een aantal uitzichtpunten over de Canyon.

Naarmate we dichterbij Kayenta kwamen veranderde het landschap langzaam. Zo’n 20 miles voor Kayenta hebben we het Navajo National Monument bezocht. Vanuit het Visitor Center kun je verschillende wandelroutes nemen. We kozen voor een route naar een punt op de berg vanuit waar je een Navajo dorp in een, door erosie, uitgehouwen rots zag. Vervolgens zijn we verder gereden naar Kayenta waar we weer in een goed hotel incheckten (Holiday Inn Monument Valley).

Later in de middag zijn we naar Monument Valley gereden waar we hebben gegeten bij “The View” hotel. De naam is terecht gekozen, want je hebt een geweldig uitzicht over Monument Valley. Hier hebben we een hele lekkere steak gegeten. Aangezien deze op de grill werd bereid duurde het even voordat hij klaar was, hierdoor waren we maar net op tijd voor de Sunset-tour door Monument Valley. Maar ja, wij zijn wel vaker net op tijd, dus dat zijn we gewend.

Wij bleken de enige twee te zijn die deelnamen aan de tour. We hebben dus een privé rondleiding gehad van een aardige gids. Tijdens de tour hebben we veel uitleg gehad en heel veel gezien. Zo zijn we ook dieper de Valley ingegaan waar toeristen alleen met tourgidsen mogen komen. In dit gebied hebben we veel verschillende rotsformaties gezien. Al deze rotsformaties hebben van de Navajo indianennamen gehad. Hieruit blijkt dat ze zeer fantasierijk zijn. De ene leek namelijk op een hand, een andere weer op duim, maar zo hebben ze ook een olifant, arend en zelfs een Snoopy. Ook waren er rotsformaties waar natuurlijk gaten in zijn gekomen. Hierdoor ontstonden er spectaculaire schouwspellen met licht.

Nou vanavond gaan we weer vroeg slapen, want morgen moeten we weer vroeg op voor onze Hummer Tour in Page. We zullen ook proberen om daar wat meer foto’s online te plaatsen. We hebben namelijk wel overal gratis High-Speed internet, maar we denken dat dit maar één verbinding voor het hele dorp is. Stephan komt nog sneller uit bed dan dat nu.nl geladen wordt…