roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 10 - Back in Las Vegas

Eigenlijk wilden we in St George nog naar het Zion outlet center, maar we zijn ’s ochtends meteen naar Las Vegas gereden omdat we met spoed een nieuwe camera nodig hadden. In de winkel waar we de camera op de site hadden zien staan, hadden ze hem inderdaad gelukkig op voorraad liggen. Daarna hebben we nog even inkopen gedaan bij de Walmart en geluncht. We zagen de vele wedding chapels en nee, we zijn niet stiekem getrouwd! Dus helaas voor jullie, geen feest als we thuis zijn.

In hotel Circus Circus zaten we dit keer hoog bovenin op de 13e verdieping, verrassend want in veel hotels in Amerika is er geen 13e verdieping wegens bijgeloof. Kim wilde graag nog naar een show, het liefst naar Cirque du soleil, maar de kaartjes zijn erg duur (meer dan 100 dollar p.p.). Vooraf op internet had Kim al gezien dat er in Las Vegas Tix 4 tonight-balies zijn waar je kaartjes met fikse kortingen kan kopen. Zo’n balie was er ook in hotel Circus circus en er werden kaartjes voor veel shows aangeboden voor de dag zelf en de volgende dag, zelfs voor grote shows als Cirque du Soleil, The Blue men group en The Lion King. We kozen voor de show Zumanity van Cirque du Soleil (18+ show) en betaalden 60 dollar p.p. We kregen vouchers die we bij theater moesten ruilen voor tickets. Vrijwel ieder hotel heeft een theater waar shows plaatsvinden, wij moesten naar Hotel New York New York. We hadden wel plaatsen op het balkon op de laatste rij, maar hebben het goed kunnen zien. De zaal was relatief klein en de tribune liep steil omhoog zodat je geen last had van hoofden. In de show zelf zaten diverse slangenmeisjes en gespierde mannen en er was veel interactiviteit met het publiek. Het was een super mooie show!

Voordat we naar hotel New York New York gingen, waar we ook gegeten hebben, zijn we ook nog naar Adventuredome geweest. Dit is het binnenpretpark in ons hotel. Wat gaaf zeg, Centerparks in Nederland is er niets bij. De meeste mensen kochten polsbandjes voor onbeperkte toegang tot de attracties, maar wij vonden één keer in de achtbaan wel genoeg. Het was een korte, heftige rit: 3x over de kop en zeker zo hard als de python

Surprised
. Helaas was de wildwaterbaan dicht.

Nadat we de show hebben bezocht zijn we nog naar Fremontstreet geweest. Een deel van deze straat is overdekt en in het plafond zijn ledlichtjes geplaatst zodat er filmpjes kunnen worden afgespeeld. Hier was het gezellig druk en er waren bandjes en er was een dj die goeie muziek draaide.