roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 11 - Death Valley

Aangezien het laat was geworden in Las Vegas sliepen we tot een uur of 9 uit. Onderweg stopte we weer bij een Subway. Voor de variatie nam Stephan nu een Club Sandwich met Jalapeno, gelukkig nam Kim eerst een heel klein hapje van de Jalapeno, want deze peper is enorm pittig. Stephan kon dit niet geloven, maar kwam hier ook snel achter… Later hapte Stephan nog een verdwaalde Jalapeno nar binnen en had hier nog minuten ‘plezier’ van.

We reden vrijwel de hele dag door Death Valley en stopten kort bij de bezienswaardigheden, onder andere Badwater wat het laagste punt van Noord Amerika is en waar een grote zoutvlakte is. Death Valley is een opgedroogd zoutwatermeer en staat erom bekend dat het er heel erg heet is. Als je uitstapte leek het inderdaad net alsof je in de sauna tijdens een opgietsessie stond. Het was over de 40 graden met een flinke hete wind. Onze airco draaide dus constant op volle toeren.

Verder reden we de Artist Drive, dit is een aanrader. Dit is eenrichtingsweg tussen de kleurige zandheuvels. Ook zagen we de Sand Dunes, heuvels van een soort saharazand. De weg kronkelt ook steeds omhoog en omlaag dus voor degene die graag auto rijdt is het ook geweldig.

De weg naar Death Valley en vervolgens naar Lone Pine heeft veel hoogte verschil. In totaal hebben we een hoogte verschil van ongeveer 25.000 feet gehad (voor de Nederlands ruim 7.600 meter). Het was echter op sommige punten bijna niet te merken aangezien heel het landschap steeg. Maar aan de auto kon je het wel merken. Hij ging steeds terug naar z’n 3de of zelfs 2de versnelling aangezien hij het anders gewoon niet trok. Het is echter wel lastig als er een oud omaa-tje voor je rijdt. Dan moet je of rustig aansluiten of even vol het gas open

Cool
, dus ja Stephan heeft zich goed vermaakt.

We verblijven nu in een gat genaamd Lone Pine. Het hotel (Best Western Frontier) is weer prima, mooie kamer, een ruim zwembad en inbegrepen ontbijt. Net zijn we gaan eten bij restaurant Seasons waar we een lekkere steak hebben gedeeld en een toetje hebben gegeten. Het is geen goedkoop restaurant, maar wel goed. Vanavond gaan we op tijd slapen, want we hebben morgen weer een lange rit in de auto voor de boeg.

Maar eerst nog even de verhalen online zetten natuurlijk en dan nog een potje Dominion een nieuw spel op aanraden van iemand anders.