roadtrip-2010.reismee.nl

Dag 19 en 20 - Los Angeles

Dag 19 sliepen we uit en vertrokken na een heel simpel hotelontbijt (donut, fruit uit blik en jus) richting de kustplaats Santa Barbara. Tussendoor stopten we even kort bij Pismo Beach. Eenmaal aangekomen in Santa Barbara bekeken we eerst kort deze luxe kustplaats. Er was een grote pier waar je zelfs op kon parkeren (Stearns Wharf). Het parkeren was gratis als je iets kocht. Dus aten we een lekker ijsje op een picknicktafel op de pier. Daarna hadden we wel zin om lekker op het strand te liggen. Stephan wilde graag op zoek naar een wat kleiner, rustig strand. Dus reden we verder en vonden een strand met gratis parkeerplaats, volleybalveldje, douches en wc-gebouw. Deze zijn ook wel bekend als community parks voor de lokale bewoners, toeristen mogen daar natuurlijk ook komen maar dan moet je ze weten te vinden. Daar hebben we heerlijk tot een uur of 5 gelegen.

Na ruim een uur rijden stopten we bij Camarillo outlet center. We wisten dat dit outlet center tot 21.00 uur open was, dus hadden we nog genoeg tijd om te shoppen. Dit was een outlet center van merkkleding en echt niet duur! We slaagden bij Esprit, Calvin Klein en Adidas. Hopelijk krijgen we nu al onze bagage nog mee naar huis!

We namen nog een snelle hap bij Burger in and out. Echt snel ging het overigens niet, we stonden best lang in de rij, maar de hamburgers smaakten verrassend goed.

Toen gingen we door het drukke Los Angeles naar ons hotel vlakbij het vliegveld (Holiday Inn airport Lax). Kim had op de tomtom de functie NP gebruikt en gezocht op hotelnaam. Dit was niet helemaal goed gegaan, want we stonden bij het verkeerde hotel! Uiteindelijk waren we om half 11 pas bij het goede hotel en gingen lekker slapen.

Dag 20 zouden we eigenlijk naar Universal studio’s gaan, we hebben besloten om dit te verplaatsen naar dag 21, want hiervoor moeten we vroeg opstaan en we wilden graag de wedstrijd NL – Brazil zien! De wedstrijd begon hier al om 7 uur ’s ochtends en dus keken we vanuit ons bedje. Zoals jullie weten was het spannend en verrassend. Erg leuk dat we dinsdag in Nederland weer NL kunnen zien spelen!

Rond 10 uur gingen we met de auto Los Angeles in op weg naar Beverly Hills.We liepen langs de dure winkels in Rodeo Drive en zagen daar ook wat mooie, dure auto’s geparkeerd staan. Daarna gingen we op zoek naar de dure huizen van de sterren. Stephan had geen zin om deel te nemen aan een betaalde tour langs de huizen van de sterren, het interesseert hem niet wie waar woont, daarom zijn we zelf rond gaan rijden. Maar het zelf uitzoeken waar de meest luxe huizen staan, bleek wel lastig te zijn. We zagen wel wat mooie huizen en vooral veel tuinmannen.

We reden door naar Hollywood waar we het Kodak Theatre zagen waar de Oscars worden uitgereikt. Verder zagen we het Grauman’s Chinese Theatre (bekende bioscoop) en de walk of fame. We dronken en aten wat bij Hooters (op verzoek van Stephan), waar we nog het laatste stuk van de wedstrijd Uruguay – Ghana keken. Eerst wilden we dat Ghana ging winnen, maar nu Suarez rood heeft is Uruguay ook wel goede (hopelijk makkelijke) tegenstander. Vervolgens wilden we het Hollywood sign op de foto zetten en vroegen daarom naar de beste plek hiervoor. Volgens de serveerster van Hooters was dit Western Ave, na wat zoeken en draaien dook daar ineens het Hollywood sign op. Het was wel apart, vanaf de meeste plaatsen is het namelijk niet te zien: of teveel bomen of het ligt weer achter een heuvel maar op Western Ave was het goed te zien.

Vervolgens reden we over de Mullholland Drive, vanuit hier heb je een mooi uitzicht op de stad. Mulholland Drive is een zeer lange weg door de heuvels dus er niet veel verkeer en er zijn veel zijstraatje met grote duren huizen. Helaas is er wel veel smog waardoor je niet zo heel ver kunt kijken. Maar vanaf hier kun je het Hollywood sign ook zeer goed zien.

Kim wilde graag nog een uurtje op het strand liggen. We kozen ervoor om naar Malibu te rijden. Als Two and a half men-fans wilden we dat gezien hebben. Het was al 5 uur toen we daar aankwamen en niet meer zo heel erg warm (zo’n 21 graden), maar het was toch wel lekker als je plat lag.

We namen de kustroute terug naar Los Angeles en stopten bij Santa Monica om nog over de pier (met achtbanen en souvenirshops) te lopen. Daar waren niet echt leuke eettentjes, dus liepen we richting het winkelcentrum en aten daar bij een Italiaans restaurantje. Rond 9 uur waren we moe, maar voldaan terug in ons hotel.

Al met al hebben we veel gezien en redelijk veel in de auto gezeten. Maar de drukte viel overal redelijk mee.

jeanne koevoets

Hoi Kim en Stephan.
Vonden jullie Hollywood ook en beetje vergane glorie?
Voor mij is het al enige jaren geleden dat ik er was en toen viel de uitstraling erg tegen.
Nog een paar dagen en dan zit het erop voor jullie.

Nog even genieten dus.

mariella (globe)

wat hebben jullie veel gezien en gedaan,
erg leuk dit reisverslag van jullie en ben blij dat ik een kleine bijdrage heb kunnen geven aan jullie fantastische vakantie

Groetjes Mariella